موضوع: "صنعت گردشگری"

کاهش وابستگی اقتصادی به نفت با بهره‌گیری از صنعت گردشگری

 

کاهش وابستگی اقتصادی به نفت با بهره‌گیری از صنعت گردشگری

قائم مقام گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی گفت: آنچه که می تواند وابستگی اقتصادی به صنعت نفت را به حداقل برساند، بهره‌گیری از صنعت گردشگری است.


حسن مجیدی قائم‌مقام گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس با بیان اینکه صنعت گردشگری، صنعتی پاک و در عین حال اشتغال‌زاست، گفت: به همین جهت طی سال‌های گذشته میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا در این صنعت شاغل شده‌اند و طبق آمارهای سازمان جهانی جهانگردی، هر ساله گردشگران در جهان میلیون‌ها دلار خرج می‌کنند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها بر لزوم توجه به مقوله گردشگری و بحث «اقتصاد مقاومتی» در کشور تأکید کرده‌اند، گفت: آنچه که می‌تواند وابستگی اقتصادی به صنعت نفت را به حداقل برساند بهره‌گیری از صنعت گردشگری است که در عین حال که به صرف هزینه‌های کلان، نیازی ندارد ، به سرعت، اشتغالزا و درآمدزاست.

مجیدی تصریح کرد: در شرایط اقتصادی امروز دنیا، ایران جزو ارزان‌ترین مقاصد سفرها در سراسر جهان قابل معرفی است و در وضعیت کنونی که برای استخراج و فروش نفت باید هزینه‌های بسیاری را متحمل شد تا به رقمی از ارز دست یافت، به سهولت و تنها با یک برنامه ریزی هدفمند، گردشگران سایر کشورها در ایران می‌توانند منابعی از ورود ارز به کشور باشند.

قائم مقام گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی افزود: علی رغم تمام تحریم‌هایی که هر روز دامنه آن علیه ایران گسترده تر می‌شود، توسعه گردشگری را می‌توان یک فرصت بکر در این میدان تلقی کرد و با برند «گردشگری حلال» در بازارهای گردشگری جهان قدم گذاشت.

وی گفت: در شرایطی که سایر کشورها درصدد جذب گردشگران کشورهای اسلامی برآمده‌اند، مسؤولان کشور ما می‌توانند با معرفی ظرفیت‌های گردشگری مذهبی، تاریخی، طبیعی (اکوتوریسم)، ورزشی، درمانی و… کشور به دنیا حداقل، این بخش از جمعیت میلیاردی جهان را به سمت ایران سوق دهند.

مجیدی در پایان گفت: در همین راستا ما با بیش از 60 هتل در سراسر کشور می‌توانیم به عنوان یکی از بازوان اصلی گردشگری نقش بسزایی در میزبانی از مهمانان داخلی و خارجی داشته باشیم.